Skip to main content
Ramai Sebak Lihat Rakamann Dari Keluarga Ini, Isteri Tampill Beritahu Berapa Lama Terpisahh

Terpisaah dengan orang tersayang bukanlah suatu perkara mudah apatah lagi sekiranya dalam jangka waktu yang lama. 

Pastinya kerinduan terpaksa ditangguung dan membuatkan jiwa terasa mahu bertemu melepaskan rindu.

Lambai dari sempadan

Termasuklah pasangan suami isteri dikenali sebagai Muhamad Faiz dan Shafikah Sarip ini yang nekaad bertemu di sempadan antara Malaysia dan Singapura walaupun dalam jarak jauh beberapa hari lalu.

Terpisaah hampir lapan bulan akibat penularan wbak C0VID 19 yang melaanda seluruh dunia, pasangan tersebut hanya mampu melepaskan kerinduan dari seberang laut.

Menerusi posting yang dimuat naik dalam laman Facebook Faiz, dia membuat panggilan video dari Wooddlands Waterfront Park di Singapura.

Dia kemudiannya bertanya "mana awak?" dan dibalas oleh isterinya "saya kat sini, pakai baju hitam putih. Nampak tak?" sebelum melambaikan tangan kepada wanita itu.

Siap bawa teropong

Sementara itu, dalam video yang dimuat naik oleh Shafikah pula menunjukkan dua orang anaknya keriangan melihat bapa mereka melambaikan tangan dari seberang laut.

Tidak mahu melepaaskan detik berharga tersebut, dia turut membawa teropong untuk melihat kehadiran suaminya itu dengan lebih jelas lagi.

Terdahulu, sempadan Malaysia dan Singapura ditutup bagi mengekang penularan viirus berkenaan. Diharapkan semoga keluarga ini terus tabah dan dapat bersatu kembali tidak lama lagi apabila keadaan semakin pulih.

Komen Dari Orang Ramai

Bersyukurlah ketika yang tersayang masih ada di CC

Membaca cerita ni, buat aku rasa bersyukur sbb dpt berPKP bersama keluarga disisi.. Kdg2 banyak nikmat yg kita pandang dan ambil mudah.

Sumber: Facebook Muhamad Faiz, Shafikah Sarip, OMM