Skip to main content
Niat Baik Ebit Lew tolong pelajar terkandas, sekali pihak Universiti minta beliau mohon maaf

Isv mengenai penangguhan pendaftaran semestar baharu institusi pengajian tinggi terus tular di media soslal.

Ramai pelajar dikatakan terkndas apabila kebanyakan dari mereka sudah mula sampai ke masing-masing dan ada dari mereka sudah membeli tiket untuk pulang ke universiti.

Selepas Dr. Maszlee, Ustaz Ebit Lew tampil tolong mahasiswa

Malahan, ada yang terpksa menanggung keruglan dan isu tersebut telah mendapat perhatian dari beberapa individu termasuk pendawah bebas Ustaz Ebit Lew.

Sementara itu, orang ramai juga telah tampil memberikan bantuan kewangan dan juga penempatan sementara buat mereka kerana memahami kesulitan yang dihadapi.

Bantu pelajar yang terk4ndas

Prihatin dengan nasib pelajar-pelajar, Ustaz Ebit Lew telah menyuarakan hasrat membantu pelajar-pelajar tersebut dengan menyewakan bas untuk membawa pulang mereka yang terkndas di IPT.

VC UPSI Minta Ustaz Ebit Buat Permohonan Maaf

Kerana didakwa tidak ikut SOP yang ditetapkan, Ustaz Ebit terpaksa menanguhkan hasrat beliau untuk membantu pelajar. Berikut permohonan maaf secara terbuka di buat oleh Ebit Lew

"Saya mohon maaf pada pihak pentadbiran upsi terutama vice cancelor yang menghubungi pihak saya tadi supaya saya membuat permohonan maaf terbuka. Saya minta maaf pada semua adik pelajar universiti lain juga.

" Saya terpaksa tangguhkan 20 bas yang saya telah siapkan untuk pelajar berdasarkan keluhan saya tanggung dan dengari. Sebab dulu saya berhari-hari lapar tu biasa. Saya memang jarang balik kampung sebab tiada duit. Selalu tidur masjid jer dulu. Makan pun tumpang dekat masjid.

"Saya minta maaf saya salah. Saya cuma membantu. Ramai pelajar dah balik dan ada yang keluarga ambil.

" Saya cuma siapkan macam bas awam. Biasa naik bas bayar tapi kali ini free dan lebih tersusun. Bukan nak apa-apapun. Saya tangguhkan 20 bas sehingga di beri kelulusan -ebitlew

Pihak Unviersiti melalui Majlis Kepimpinan pelajar sebelum itu telah mengeluarkan kenyataan rasmi meminta Ustaz Ebit mematuhi segala SOP dan membuat permohinan dahulu kepada pihak Universiti dan MKN sebelum membantu pelajar-pelajar UPSI

Rata-rata netizan terus menerus memberi kata-kata semangat buat Ustaz Ebit

"Sabau yer Ustaz, nak buat baik pun ada jek kekangan, padahal leh jek panggil ustaz dan sama2 susun.. Moga Ustaz dipermudahkan urusan yer, amin amin..

"Allahuakbar ustaz buat baik pun ada yg x senang….. patut pihak pntadbiran trima aje lah bantuan ustaz free tu, utk kemudahan pelajar gak, emmm saja letew nk burukkn ustaz.Xpelah ustaz mgkin dorng suka yg bbayar kot. Sabar jelah utk plajar2 yg trlibat..

"Sblm ustaz hantar bas tlg student, knp MPP xterlebih dahulu usahakan sesuatu ,…. Apa salahnya pihak MPp tu berkerjasama dgn ustaz ebit masa bas sampai , terang kan soal2 sop semua kan bagus .. Korang semua kan "berpendidikan tgi" boleh pikir

Sebelum ini ustaz Ebit ada menawarkan pertolongan membantu mahasiswa

"Sayu ramai pelajar mesej saya dari pelbagai universiti. Disebabkan keadaan semasa yang kelas ditukar semula kepada online. Ramai juga yang baru daftar. Sayu dan kasihan sangat pada mereka semua.

" Merekalah pemimpin masa depan. Macam anak kita sendiri. Saya tolong sewakan bas bagi free untuk mereka. Banyak pelajar yang dm saya. Bas ini ke Pantai Timur dari upsi. Ramai lagi insyaAllah saya akan aturkan dari uitm, uthm, upsi dan banyak lagi.

" Yerlah keadaan semasa negara covid 19 meningkat dan membimbangkan.. Semoga Allah mudahkan dan selamatkan perjalanan adik-adik. Syukur dapat beri motivasi dan semangat pada pelajar dalam bas yang bergerak tadi. Teringat dulu masa susah di universiti-ebitlew

Apa kata anda? Kingsikan bersama kami