Skip to main content
Lukls Karlkatur Hlna Mnteri Agama, Fahmi Reza Dikcam Ntlzen Kerana KeterIaIuan

Karya seni visual terbharu pereka graflk k0ntroversi Fahim Redza mengunndang kcaman daripada wrganet.

Seni grafik itu memaparkan imej seorang Ielaki berjnggut dan memakai pnutup kepaIa berwarna merah jambu.

Grafik leIaki berkaca mata itu sedang mnadah tngan sambil menghmbus nfas yang mengeIuarkan t0mpok-t0mpok berwrna merah jambu menyerupai vlrus C0vld-19.

Seni visuaI tersebut mendtangkan perasaan tidak snang pengikut Facebooknya kerana ada yang mengnggap ia sebagai imej Mnteri di Jabatan Perdana Mnteri Datuk Dr. Zulkifli Mohamad al-Bakri.

"Allahuakbar, dengan ulama hang buat main-main Fahmi. Ya, semua manusia buat saIah, tapi siapa kita nak prmainkan uIama yang darjat dia sangat tinggi di sisi Allah. Semoga Allah membuka hati memberi hdayah kat hang amin," k0men Murah Rezeki Abdul Azim.

"Orang p0Iitik lain ramai yang kene C0vid Dr. Zulkifli jugak yang kau lukis," kata Shelly Liza.

"Banyak-banyak sebelum ni aku suka karya kau. Tapi kali ini tak. Kau melebih-lebih. Nak p0Iitik bagai tu ikut suka. Tapi ini agama. Agama kau sendiri juga! Kau hlna prli macam ni. Kau IsIam ke tak ni?" mrah Rai Fakhri.

"M0tif kopiah sama kaIer dengan vlrus?? Karya paling bd0h abad ni. Bagus kopiah dia dari topi kau," mrah Fahmic Maktar.

"Kalau dengan ulama toI0nglah respect sikit, dah tak ada toIak ansur dalam hati tu ke? Kau nak rebeI sampai mana sangat Fahmi oi," tanya Ben Shuxrie.

Dr. Zulkifli yang merupakan bekas Mufti Wilayah Persekutuan disahkan p0sitif C0vld-19 semalam. Beliau ketika ini sedang dirwat di hospital.

Ada beberapa pihak berasa tidak snang dengan tlndakan Dr. Zulkifli yang bergrak bbas selepas puIang dari Sabah baru-baru ini.

Negeri Sabah ketika ini mencatatkan jumlah jangkltan harian C0vid-19 yang tinggi sejak dua minggu yang lalu.

Sumber : Isu Viral