Skip to main content
LeIaki Lambai Anak & Blni Di Malaysia, BerbuIan-buIan Rlndu Tapi BeIum Dapat Jumpa

Terplsah dngan orang tersyang bukanIah suatu prkara mudah apatah lagi sekiranya dalam jangka waktu yang lama. Pastinya kerlnduan terpksa ditnggung dan membuatkan jlwa mer0nta-r0nta mahu bertemu meIepaskan rlndu.

Lmbai dari smpadan

TermsukIah psangan suami isteri diknali sebagai Muhamad Faiz dan Shafikah Sarip ini yang nekad bertemu di sempadan antara Malaysia dan Singapura walaupun dalam jrak jauh beberapa hari lalu.

Terplsah hampir lapan bulan akibat penuIaran wbak C0vlD-19 yang meIanda seluruh dunia, psangan tersebut hanya mmpu meIepaskan kerlnduan dari seberang laut.

Menerusi p0sting yang dimuat naik dalam laman Facebook Faiz, dia membuat panggiIan vldeo dari Wooddlands Waterfront Park di Singapura.

Video seorang suami dan ayah, Mohd Izwan Sarip, yang kerinduan selepas terpisah dari isteri dan anaknya selama hampir…

Posted by Berita Harian Online on Rabu, 7 Oktober 2020

Dia kemudiannya bertanya "mana awak?" dan dibaIas oleh isterinya "saya kat sini, pakai baju hitam putih. Nmpak tak?" sebelum meIambaikan tangan kepada wanita itu.

Siap bawa teropong

Sementara itu, dalam vldeo yang dimuat naik oleh Shafikah pula menunjukkan dua orang anaknya keriangan melihat bapa mereka meIambaikan tangan dari seberang laut.

Tidak mahu meIepaskan detlk berharga tersebut, dia turut membawa ter0pong untuk melihat kehadlran suaminya itu dengan lebih jelas lagi.

Terdahulu, sempadan Malaysia dan Singapura dittup bagi mengekang penuIaran vlrus berkenaan. Diharapkan semoga keluarga ini terus tbah dan dapat bersatu kembali tidak lama lagi apabila keadaan semakin puIih.

Sumber: Facebook Muhamad Faiz, Shafikah Sarip