Skip to main content
(Video) Walau Terpaksa Merab4-Raba Dinding Masjid, Pakcik Bvta Ini Teguh Tunaikan Tanggungjawab

S0lat merupakan kewajiban bagi umat Muslim. S0lat juga masuk dalam Rukun Islam dan dianggap sebagai tiang agama. Indonesia sendiri merupakan negara dengan jumlah penduduk Muslim terbanyak di dunia.

Baru-baru ini, tular video dari negrasa seberang kita yang menyentuh hati semua orang tentang kisah seorang pakcik tua yang bvta dan tak mampu melihat mendirikan s0lat walau terpaksa meraba-raba.

Meski serba kekurangan dari segi penglihatan, pakcik tersebut tetap berupaya memenuhi kewajipannya. Belum diketahui identiti lengkap lelaki ini. Namun video yang dimuat naik oleh pengguna media sosial telah mendapat perhatian ramai netizen yang rata-rata kagum dengan kesungguhan pakcik tersebut. oleh akun Instagram

Pada video itu, terlihat seorang lelaki tua mengenakan peci hitam sedang meraba-raba dinding masjid. Dia terlihat kepayahan berjalan akibat tidak bisa melihat. Meskipun demikian, lelaki tua tersebut akhirnya berjaya menemukan sajadah dan kemudian langsung menunaikan s0lat.

Video ini pun menarik perhatian netizen yang terharu dengan keteguhan hati pakcik ini. View this post on Instagram

A post shared by Sahabat Religi (@sahabatreligitv) on Sep 27, 2020 at 10:13pm PDT

Antara komen-komen netizen:

"berikan dia rahmat dan mukjizatmu ya allah," tulis @prass.tyok.

"Inget bapak gua di rumah, sekarang kalo ke mesjid sendiri dia," tulis @dedi_alfiansyah24.

"Ya allah keinget alm kakungku dulu punya penyakit glukoma jadi buat melihat buram gak jelas,kalo sholat pasti mintanya di masjid dan tepat waktu sebelum adzan harus sudah sampai masjid. Ya allah ampunilah segala dosa kakungku dan berilah tempat yang terbaik buat kakungku ya allah. Amin," tambah @arif_didit04.

"Gua cowo dan gua mewek…." tulis @januarpoo.

Sumber: Indozone

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.