Skip to main content
Terkejut Bila Uncle Kentang Beritahu Siapa Sebenarnya Yang Ambil Kerusi Eletrik Dan Curii Handphone Pakcik OKU Ini

Kadang kala, manusia benar-benar terukk.

Kuan Chee Seng, yang sangat dikenali oleh rakyat Malaysia sebagai Uncle Kentang, beritahu menerusi posting beliau yang boleh dipandang serius.

Dia menjelaskan bahawa seseorang telah mencurii kerusi roda elektrik orang kurangg uppaya, meninggalkannya supaya tidak boleh bergerak.

Tetapi yang paling menyakitkann hati adalah orang yang mencurii kerusi roda adalah anak perempuan pakcik tersebut dan teman lelakinya.

Dia menulis dalam catatan awalnya, "SAYA AKAN MENCARI ANDA, SAYA SUDAH MENGETAHUI SIAPA YANG MEREKA. ADALAH TERBAIK JIKA ANDA MENERIMA DAN MEMANGGIL SAYA, SEBELUM SAYA MENCARI ANDA.

Kerusi roda elektrik Uncle Daud dicurii oleh salah seorang saudaranya. Daud, jangan takut. Sekiranya maklumat yang anda katakan itu benar, kerana anda tahu anda mencuurinya dan mengancaam anda, saya tidak tahu apa yang akan saya lakukan kepada orang jahhat yang membuuli anda.

Dia kemudian mengetahui bahawa pencuuri itu adalah anak perempuan Uncle Daud dan teman lelakinya. Dia juga mendapat berita bahawa kerusi roda yang dicuuri, dijual ke kedai Cash Converters di Setapak dengan harga RM1,500.

Cash converter tidak salah. Resit untuk membeli kerusi roda adalah dengan anak perempuan Daud dan difahamkan bahawa teman lelakinya menjualnya. Untuk kemudahan Daud, saya pada awalnya menyerahkan resit itu kepada anak perempuannya untuk disimpan kerana kerusi itu mempunyai jaminan dan dapat diservis pada bila-bila masa.

Maalangnya, ini memudahkan mereka menjual kerusi roda elektrik. Daud telah menunggu 10 tahun untuk mendapatkan kerusi roda elektrik, tetapi ia tidak sampai dua bulan, "tambahnya.

Untuk menambahkan lagi, anak perempuan dan teman lelakinya juga mengambil telefon bimbit pakcik Daud darinya sehingga dia tidak dapat meminta pertolongan.

Sangat Sedih

Difahamkan, telefon bimbit Daud dirampass oleh anak perempuannya dan teman lelakinya, sehingga Daud tidak dapat dihubungi dan dia tidak dapat menghubungi kami untuk mendapatkan bantuan.

Saya akan turun ke Melaka untuk mencari Daud. Bersabarlah, Daud. Saya akan mengembalikan kerusi roda anda. " Uncle Kentang kemudian pergi ke Cash Converter untuk membeli semula kerusi roda elektrik untuk bapa saudara Daud.

Apa yang kamu buat dengan RM1,500? Membeli barang untuk teman lelaki anda?. Sungguh menyakitkan apabila melihat anak perempuan akan membuuli dan memperlakukan ayahnya dengan cara ini.

Kami benar-benar berharap pihak berkuasaa dapat menahaan pasangan ini. Kami berterima kasih kepada Uncle Kentang kerana bertanggungjawab menjaga kebajikan pakcik Daud, dan untuk banyak netizen yang menyumbang untuk membantunya mendapatkan kerusi roda elektriknya kembali.

Dunia ini memerlukan orang yang lebih baik dan tidak mementingkan diri seperti Uncle Kentang.

Sumber : WOB/DiolahOleh OM