Skip to main content
“Penderh4kaan yang tidak boleh dimaafkan, ada sebab tak lap0r polis” – Uncle Kentang ded4h kisah bapa mal4ng… anak, teman lelaki jual kerusi roda elektrik

SEBUT sahaja Uncle Kentang, pasti kita terbayang wajah yang sering melatari paparan media sosial dengan pelbagai kerja keb4jikan di negara ini.

Terbaharu, perkongsian Uncle Kentang atau nama sebenarnya Kuan Chee Heng mengenai lelaki orang kelainan upaya (0KU) dikenali sebagai Daud turut mengundang pelbagai reaksi netizen.

Ada yang h1ba, tak kurang juga yang ber4ng apabila kerusi roda elektrik milik lelaki itu did4kwa dicvri sebelum dijual oleh seorang lelaki, dipercayai kenalan anak perempuan Daud sendiri.

Menerusi beberapa siri perkongsian di Facebook, Uncle Kentang turut menc4bar anak perempuan Daud agar menghubunginya sebelum dia sendiri membuat laporan polis.

Hasil sias4tan, Uncle Kentang mend4kwa kerusi roda elektrik berkenaan telah dijual di Setapak, Selangor oleh dua individu itu, dipercayai pasangan kekasih.

Terbaharu, Uncle Kentang menerusi Facebook pada Rabu mended4hkan tidak akan membuat laporan polis atas kej4dian itu.

Uncle Kentang meng4lir air mata sewaktu bertemu Daud di Melaka.

Mengapa aku tak buat laporan Polis?

"Mengapa aku tak buat laporan polis bagi pihak Daud? Aku juga seorang ayah. Aku mengerti. Mana ada ayah nak bvrukkan anak, kalau tak sahih anak buat s4lah.

"Daud berpesan dalam bis1kan, anak aku, seorang sahaja… aku faham maksud beliau. Kasih sayang bapa kepada anak tak pernah luntur.

"Tapi ayat ayah dia saya faham. Buat saya h1ba… terkenang arw4h ayah saya sendiri," tulisnya.

Cvri dan jual kerusi roda ayah dan buat cerita d0ngeng di kedai adalah satu penderh4kaan yang sungguh tidak boleh di maafkan. UNCLE KENTANG

Menurut Uncle Kentang, dia nek4d mahu mempert4hankan Daud dan enggan membiarkan dia dibvli sesiapa lagi selepas ini.

Tambahnya lagi, dia yang berjumpa Daud di Melaka pada Selasa turut meng4lirkan air mata dan berharap lelaki itu tab4h menghadapi dvgaan.

Malah, dia memaklumkan berjaya menebvs semula kerusi roda eletrik itu dengan harga RM1,500.

"Kerana kasih sayang abah kepada anak. Tapi anak, entah lah. Semoga Daud diberi ket4bahan diri dalam uj1an ini.

"Apa s4lah ayah pun… kalau ada, tapi cvri dan jual kerusi roda ayah dan buat cerita d0ngeng di kedai adalah satu penderh4kaan yang sungguh tidak boleh di maafkan.

"Aku tak tahu nak kata apa, hanya air mata mengiringi Daud… semoga beliau banyak s4bar dengan anak sendiri.

Uncle Kentang memaklumkan pihaknya berjaya menebvs semula kerusi roda eletrik milik Daud yang dipercayai dijval oleh anak dan kawan anaknya.

"Begitu selesa Daud mengendalikan kerusi roda eletrik tersebut. Satu petang yang h1ba di Melaka. Kami bergegas ke Melaka setelah dapat kesan di mana Daud berada, selepas kami tebvs kerusi roda tersebut," kongsi Uncle Kentang lagi.

Image may contain: 1 person, sitting

Image may contain: 2 people, people sitting

Dalam pended4han berasingan di Facebook, Uncle Kentang turut berpesan kepada anak Daud agar menghentikan pemb0hongan.

Malah d4kwa Uncle Kentang, dia juga mempunyai rek0d kes4lahan l4mpau anak Daud dan rakannya itu.

Dalam pada itu, rata-rata netizen turut meninggalkan komen menyelar tindakan anak Daud dan mendoakan agar segala urusannya dipermudahkan.

Di Facebook, Uncle Kentang turut berkongsi beberapa foto pertemuannya dengan Daud yang mengundang h1ba dalam kalangan netizen.

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Seni Hiburan

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.