Skip to main content
Netizenn Berdebatt Adakah Seller Ini Sebenarnya Betul Atau Salahh Dengan Menggunakan Cara Ini Dengan Pelanggan

Adalah biasa bagi penjual penjual dalam talian untuk menyembbunyikan harga produk mereka agar pelanggan mereka dapat berinteraksi dengan mereka.

Namun, tidak banyak pengguna yang menyukkai kaedah ini kerana sukar untuk menanyakan harga sebenar produk yang dijual.

Dalam perbincangan hanggat baru-baru ini, halaman Facebook ini menyiarkan skrin perbualan WhatsApp antara pelanggan dan penjual.

Perbualan tidak berakhir dengan baik apabila pembeli mempunyai pengalaman yang kurang baik.

Pada hakikatnya, pelanggan hanya terus bertanya dan menanyakan harga kerepek nangka, namun penjual asyik dengan bertanya soalan yang tidak berkaitan.

Kesal dengan tindak balas penjual tersebut, pelanggan menarik dirri dari perbualan.

Pos Facebook kini telah mengumpulkan lebih dari 2200 komen dan 1400 perkongsian dengan banyak yang menyatakan pendapat mereka mengenai perkara itu.

Komen dibanjiri netizen yang menunjukkan sokongan pelanggan mengatakan bahawa tidak perlu sesi berkenalan kerana ini hanya membuang masa.

Masalahnya ialah penjual tidak meletakkan harga. Ketika pelanggan pm, penjual menanyakan begitu banyak jenis pertanyaan kepada kami.

Sekiranya saya melihat iklan yang tidak memaparkan harganya, saya pasti tidak akan membelinya. Saya akan melihat Lazada dan Shopee dengan serta-merta, selesai.

Sentiasa dapatkan penjual seperti ini. Pada akhirnya, saya hanya mengabaikan mereka. Esok, mereka akan menghubungi kembali lagi "Adakah anda masih berminat?". Saya tidak peduli lagi.

Menerusi perkongsian dari halaman facebook ini pula, mengenai pelanggan ingin membeli sejadah dan tidak diketahui bagaimana pengakhiranya.

Komen Dari Orang Ramai

Jadi, anda rasa betulkah cara ini. Kongsikan pengalaman anda.

Sumber : WOB/OhBulan/OM