Skip to main content
Ibu Ini Cemas Bila Anak Kecil Dia Sehari Buang Air Berbelas Kali. Ingatkan Alahan Susu Tapi Rupa Rupanya

Bila kita ada anak kecil, pengawasan setiap masa harus dibuat. Tidak boleh seminit pun kita leka, terutama bila anak kita sudah boleh bergerak seperti merangkak.

Kisah ini dimuatnaik oleh laman Facebook Penang Kini mengisahkan bagaimana ibu ini cemas kerana anak nya cirit birit dan doktor pun tidak tahu apa punca pada awalnya. Semoga kisah ini menjadi pengajaran untuk semua ibu bapa.

Kejadian ni dia tengah seronok pegang pasu tu, sekali mummy jerit panggil dia, terus pasu skli dgn tanah pasir tu jatuh atas dia. Pada ibu2 penggemar pokok indoor, please letak tempat tinggi2.

Ni lah kesilapan besar sy. Lepas kejadian ni anak sy cirit birit teruk. sehari belas2 kali dia berak. tak tahu punca dari mana. Hari ke3 kami bwk klinik, bagi makan ubat pun sama jgk. Seminggu tak elok lagi, isap susu je berak. Sampai luka teruk tlalu kerap berak.

Pegi KK pn doc minta tukar susu shj. time ni mmg xterlintas lgsg sb pasir tanah ni dah termasuk dlm mulut dia. Esok tu dh start berak berdarah. Panik terus bwk hospital bhg kecemasan. Kalau lambat sikit, kmungkinan doc ckp akn kena jangkitan kuman.

Dr xray apa semua elok je.. kembung perut pun tak. Doc pun tak tahu apa punca. Doc just cakap mungkin allergic susu.. tapi 2,3kali tukar susu pun tetap sama. lepas tukar susu soya baru ok. dah tak ada berak2.

Sebelum discharged doc pakar plk cakap tak logik sebab susu,ni mesti ada sebab lain. Kalau allergic susu, kenapa selama ni elok je takde pape.

Lepas akak sy tnya, hari tu jatuh pasu, ada termakan pasir tanah tak?. Allah, baru sy teringat kejadian tu. Cari gambar ni n tgok tarikh tu memang beberapa hari sebelum adik cirit birit. maafkn mmy, lps ni mmy alert. Nak berhias deco rmh kena mesra anak2 kecik.

Komen Netizen

Kredit : Penang Kini

Artikel By : AwatttSyeikhh Network

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.